שוק ההון בישראל השתנה : עבודת קשרי משקיעים לא מקצועית ונכונה עולה בשווי החברה

"כשהגאות יורדת, מתגלה האמת." במילים אחרות, בתקופות של ירידות בשוק, נחשפות החולשות והחוזקות של החברות, וזהו הזמן שבו פעילות קשרי המשקיעים יכולה לשחק תפקיד קריטי.

בגל הירידות האחרון בבורסה, רבות ממניות השורה השנייה ירדו באופן משמעותי, אבל לא כולן. ניכר היה כי חברות שהשכילו לנהל פעילות קשרי משקיעים שהתאימה את עצמה לשינויים שהיו פה בחודשים האחרונים , ראו עמלן ושווין כמעט לא ונפגע, חלק גדול אף עלה לשיאים חדשים.

על רקע הירידות החדשות , חווינו גל של פניות מצד חברות שמחיר המניה החל לכאוב להם וביקשו שנלווה אותם בניהול פעילות קשרי משקיעים מיטיבה וחכמה.

כיום, בעלי השליטה ומנכ"לי החברות מבינים כי עליהם לנקוט בפעולות אקטיביות בעיתות משבר שיביאו להצפת ערך מחודשת.

התרחבות תחום קשרי המשקיעים

בעבר, פעילויות קשרי משקיעים היו ממוקדות בעיקר בקשר עם משקיעי החברה באמצעות פגישות, מצגות והודעות לבורסה.

אבל, כיום, בעולם המתעדכן ומשתנה תדיר, הפך התחום לרחב ומקיף יותר. קשרי משקיעים 2024 השתנו בהתאם וכוללים לא רק תקשורת שוטפת עם המשקיעים, אלא פנייה למשקיעים חדשים (פרטיים ומוסדיים) באמצעות מגוון רחב של אמצעים כמו שימוש מושכל במדיה החברתית, ניהול מוניטין, טיוב תכנים ופעולות נוספות שמטרתן אחת: להנגיש את החברה ופעילותה לבסיס המשקיעים ולהרחיבו.

אמנם, לא נפרט כאן על כל הפעולות בהם אנו נוקטים מפאת התחרות הקיימת בשוק, אך חשוב להבין שהתחום השתנה ודורש מומחיות, הבנה עמוקה ובעיקר מכלול רחב מאוד של פתרונות הצפת ערך.

השינויים בשוק הישראלי

השוק הישראלי עבר שינויים משמעותיים ברבעונים האחרונים בייחוד על רקע יציאתם של המשקיעים המוסדיים לשוק האמריקאי. שינוי זה מחייב את החברות הישראליות לפעול אחרת כדי להצליח להתבלט בשוק המקומי.

ברות אשר אינן מבינות את השינויים הללו ואינן מתאימות את אסטרטגיית קשרי המשקיעים שלהן למציאות החדשה, משלמות במחיר המניה ובהיבלעות בבליל חברות היתר.

הצורך בבלטות בשוק של ירידות

בעקבות הירידות החדות בשווקים, ישנן הרבה חברות שהפכו לאטרקטיביות יותר להשקעה. במצב כזה, התחרות על תשומת הלב של המשקיעים גדלה, ולכן חשוב יותר מתמיד להיעזר בגוף חזק ומקצועי בתחום קשרי המשקיעים.

גוף כזה יוכל לסייע לחברה שלך לבלוט מעל החברות האחרות ולהציג את הערך האמיתי שלה. מי שלא ינצל את ההזדמנות הזו עלול למצוא את עצמו מחוץ למשחק, כאשר המשקיעים יפנו לחברות שהשכילו לקחת אנשי מקצוע שידעו להציף את הערך שלהן בצורה מיטבית.

לסיכום

בתקופות של ירידות בשוק, חשיבותה של פעילות קשרי המשקיעים עולה באופן משמעותי. התחום הפך לרחב ומקיף הרבה יותר מבעבר והשינויים בשוק הישראלי מחייבים את החברות להתאים את עצמן למציאות החדשה.

חברות אשר ישכילו לקחת אנשי מקצוע, גמישי מחשבה ובעלי נסיון בתחום קשרי המשקיעים יוכלו לבלוט מעל החברות האחרות ולהציג את הערך האמיתי שלהן, בעוד שאחרות עלולות למצוא את עצמן מחוץ למשחק.

בואו ניפגש !

מעוניינים לשמוע עוד ? השאירו פרטים ונקבע פגישה